Сполучені Штати на сьогоднішній день приваблюють виробників з інших країн широкими можливостями для ведення бізнесу, але одночасно з цим створюють величезну конкуренцію на ринку. У такій ситуації стає зрозуміло, що юридичний захист та реєстрація торгової марки виступають не тільки як спосіб, покликаний захистити споживачів від помилок при виборі товару та контрафакту, а й допомагає власнику ТМ утримати свій сегмент ринку, для чого обов'язково варто замислитися над тим, як зареєструвати торгову марку в США.
Хто може зареєструвати ТМ у США?
Власниками торгової марки на території Сполучених Штатів Америки можуть бути юридичні та/або фізичні особи будь-якої країни світу, в тому числі і резиденти України. Головне, щоб заявлені товарні знаки відповідали деяким вимогам, зокрема:
- не містили елементи аморального характеру чи протирічили загальноприйнятим нормам гуманності;
- не складалися з частин, елементів або нарисів державних символів Америки;
- не були схожими на інші торгові марки, права на які вже захищені в США;
- не порушували авторських прав інших осіб, у тому числі не містили імен, підписів, цитат відомих особистостей без їх згоди.
Для чого необхідно реєструвати торгову марку у США?
Найчастіше виробники товарів з України реалізують їх за допомогою розміщення на маркетплейсах, зокрема, на інтернет-магазинах eBay Inc. і Amazon, які не допускають до реєстрації та користування більшістю функцій своїх майданчиків, а також розміщення товарів продавцям, які не мають зареєстрованих торгових марок, зокрема, для США. Все це зроблено з метою запобігти й уберегти покупців від неякісного контрафактного товару.
Етапи реєстрації торгової марки в США
Етап 1. Перевірка товарного знаку на охороноздатність, вияв ідентичних і подібних до пропонованого товарних знаків з більш раннім пріоритетом.
Етап 2. Обрання підстави для реєстрації торгової марки на території США. В Америці підставою для подання заявки є зазначення вже існуючого комерційного використання (Use in commerce) або намір використовувати свою ТМ (Intent to use), при цьому заявку можна подати, як безпосередньо в Бюро Патентів і Торгових Марок США - USPTO (United States Patent and Trademark Office), так і на підставі міжнародної реєстрації відповідно Протоколу до Мадридської Угоди, яка, в свою чергу, повинна бути заснована на українській заявці або реєстрації.
Етап 3. Подання заявки на реєстрацію торгової марки. Дана процедура в обов'язковому порядку здійснюється за участю національного патентного повіреного США, якщо марка подається напряму до USPTO, або ж через будь-якого Вашого довіреного представника в Україні, якщо обрана міжнародна процедура реєстрації торгової марки із зазначенням США.
Етап 4. Формальна перевірка заявки. Відомство здійснює перевірку Вашої марки на відповідність законодавству США.
Етап 5. Кваліфікаційна експертиза заявки на реєстрацію товарного знаку в першу чергу спрямована на перевірку її відповідності критеріям надання правової охорони ТМ в США, а також на відсутність порушення прав третіх осіб. У разі, якщо на даному етапі заявник отримує попередню відмову, він може оскаржити дане рішення протягом 6 місяців за участю представника – національного патентного повіреного.
Етап 6. Офіційна публікація заявки на товарний знак в щотижневому бюлетені USPTO. Після позитивного завершення експертизи протягом 30 днів будь-яка особа може звернутися до USPTO із запереченням проти реєстрації торгової марки. В такому випадку, Заявнику через національного патентного повіреного також надається можливість направити відповідь на подібне заперечення.
Етап 7. Реєстрація торгової марки та видача свідоцтва на торгову марку. Після реєстрації ТМ необхідно обов'язково використовувати для всіх товарів і/або послуг, для яких вона була зареєстрована, або подавати декларацію про невикористання торговельної марки з поважних причин, при схваленні якої торгова марка буде діяти.
Скільки часу займає процедура реєстрації торгової марки в США?
Якщо ТМ відповідає всім вимогам законодавства, вона буде зареєстрована протягом 10-16 місяців. Потім власник отримує відповідне свідоцтво, яке дійсне, починаючи з дати реєстрації марки протягом 10 років, з правом подальшого продовження ще на 10 років.
У той же час через п'ять років від дати реєстрації торгової марки в США існує обов'язкова вимога надати у Відомство дані, що підтверджують використання товарного знаку відносно тих товарів і/або послуг, для яких його було зареєстровано.
Скільки коштує реєстрація ТМ в США?
Точна вартість реєстрації визначається в залежності від кількості класів товарів і послуг, щодо яких планується реєстрація торгової марки в США, а також форми подання заявки та інших факторів. При цьому орієнтовна вартість реєстрації ТМ в США становить близько 1500,00 доларів США.
Фахівці компанії «Інвента» допоможуть розрахувати точну вартість реєстрації саме Вашого товарного знаку для США, а також виконають кваліфікований супровід діловодства на всіх етапах його реєстрації. Для цього просто зв'яжіться з нами за вказаним на сайті телефоном або e-mail.
На печать